×
خانه » آموزش » نرم افزار هایی که برای طراحی گرافیک استفاده می شوند پارت ۲
۱۶ تیر ۱۳۹۹

نرم افزار هایی که برای طراحی گرافیک استفاده می شوند پارت ۲

همیشه برای افرادی که گرافیک کار میکنند سوال این بوده چه برنامه ای برام مفید تره؟

در پارت اول مقاله یکسری برنامه خدمتون عرض کردیم ، برنامه های پارت اول اکثریت به صورت نرم افزار بودند و پولی البته خب ما که کلا پولی برای نرم افزار نمیدیم اما خب این پارت دوم مقاله هستش و در خدتتون با نرم افزار های رایگان و محیط های طراحی در قالب وب و اپلیکیشن موبایل امیدوارم لذت ببرید برنامه مورد نظرتون را پیدا کنید .

Inkscape

قابل استفاده در سیستم عامل : Windows, Linux, and Mac

این برنامه توسط طراحان وب مورد استفاده قرار میگیرید.
این نرم افزار دارای ابزارهای طراحی انعطاف پذیر است ، این به معنی است که برای مبتدیان نرم افزار مبتدی بوده و برای پیشرفته ها حرفه ای خواهد بود.
از آن جایی که متن بخشی از طراحی است Inkscape یک ابزاری متنی قدرتمند را در اختیار شما قرار می دهد .
این نرم افزار به صورت open source بوده و در هر سیستم عاملی قابل اجرا می باشد و یکی از استفاده های خاص این نرم افزار برای ایجاد تصاویر وکتور و هم خروجی های که در قالب SVG گرفته می شود .

فقط باید زمانی رو باهاش کار کنید تا کاملا کار باهاش دستتان بیاید ، همچنین در این نرم افزار فیلتر های تصویری زیادی وجود دارد که بسیار برای طراحی کار آمد است.

Vectr

قابل استفاده در سیستم عامل : Windows, Web Browser, Linux, Mac, and Chrome OS

همانطور که از اسم نرم افزار مشخص است این نرم افزار ساخته شده برای تولید تصاویر گرافیکی وکتور (تصاویری هستند که چه کوچک شوند چه بزرگ از هر جهت در هر مقیاسی کشیده بشوند کیفیت خودشون از دست نمیدهند)
Vectr از پیکسل ها برای ایجاد عکس استفاده نمی کند ، و از معادلات ریاضی برای این کار استفاده می کند.
این نرم افزار برای کلی همه رایگان از و به صورت آنلاین در ویندوز در دسترس همه هستش .
Vectr همچنین یک محیط ساده برای طراح فراهم می کند ، که میتوانید از آن برای ایجاد هر گونه طرح گرافیک ۲ بعدی استفاده کنید .
برای ساخت کارت ویزیت ، لوگو ، پوستر ، بروشور خیلی کار آمد هستش.
Vevtr راهنمایی های مفصلی در مورد نحوه استفاده از برنامه ارائه داده است ، که میتوانید از آنها برای یادگیری و ایجاد هر چیزی با تخیل خود استفاده کنید.

Canva

قابل استفاده در سیستم عامل : Web Browser, Android, iOS

اگر دنبال یه چیز خیلی ساده و روان هستید Canva را به شما پیشنهاد می کنم .
این نرم افزار نیز رایگان و به صورت آنلاین به شما می دهد طرح های خود را به راحتی ایجاد کنید .
در این نرم افزار میلیونی تصویری و فونت وجود دارد تقریبا حدود ۷۰% شایدم حدود %۶۰ تا ۶۵% این فونت و تصاویر رایگان باشد و بقیه آن برای فروش هستش.
کاربران اسم دیگر این نرم افزار drag and drop گذاشتند زیرا فقط کافی هر چیزی که میخواهید از منو انتخاب کنید و اونو با ماوس بکشید و روی صفحه طراحی خود رها کنید.
این برنامه مثل فتوشاپ ویژگی های خاصی را در اختیار شما قرار نمی دهد ، اما نیاز اولیه یک طراح مبتدی را بر آورده می کند و بهش انگیزه میده و برای ساخت نمونه کار اولیه عالی هستش.
Canva یک برنامه طراحی فقط برای کسانی که کامپیوتر دارند نیست بلکه افرادی که گوشی همراه دارند هم میتوانند از آن استفاده کنند و این برنامه هر دو سیستم عامل موبایل را پشتیبانی می کند.
یک بخش از این برنامه هستش که به صورت پولی بوده برای گرفتن یکسری ویژگی های دیگر شما ویژگی های اساسی در بخش رایگان دارید پس مشکلی نیست فقط برای این گفته شد که اگر به بخش پولی خوردید فکر نکنید برنامه کلا پولی هستش.

PixTeller

قابل استفاده در : Web Browser

نرم افزار ویرایشگر عکس و درست کردن انیمیشن فرمت های خروجی این نرم افزار زیاد نیست اما برای کار های معمولی مناسب است
فرمت خروجی تصاویر گرافیکی : PNG ، JPG ، PDF
فرمت خروجی انیمیشن : MP4 ، GIF
به سادگی می توانید با این نرم افزار ویدیو کوتاه ، تصویر متحرک بسازید .
این نرم افزار نیاز به دانش خاصی ندارد مناسب برای همه بود و همچنین اشخاصی که میخواهند عکساشون تبدیل به عکس متحرک یا فیلم کنند ، این نرم افزار یک سری قالب های از پیش ساخته شده برای این اشخاص قرار داده که به سادگی میتوانند یک خروجی زیبا به دست بیاورند.

 

Infinite Design

قابل استفاده در سیستم عامل : Android

یک برنامه طراحی گرافیک برای دستگاه های اندروید است ، که با استفاده از آن میتوانید تصاویر وکتور و با گذاشتن زمان و تلاش اندکی در خروجی طرح های پیچیده و چشم نواز ایجاد کنید.
همانطور که از اسم این برنامه (بینهایت) مشخص است ، صفحه طراحی شما (بوم طراحی) بی انتها هستش و میتوانید هر چقدر میخواهید طرحتان را بچرخانید یا روی آن زوم کنید .
ویژگی های پیشرفته در این برنامه فقط با خرید آن قابل دسترسی است.

Adobe Comp

قابل استفاده در سیستم عامل : iOS and Android

یک اپلیکیشن طراحی گرافیکی است که به منظور استفاده در کنار سایر نرم افزارهای Adobe مانند Photoshop ، Illustrator و غیره ساخته شده است.
فونت های رایگان درون این اپلیکیشن گرفته شده از کتابخانه typekit که میشه همون فونت هایی که درون نسخه دسکتاپ است .
همچنین یک قابلیت جالب این برنامه ارتباط آن با Adobe های روی دسکتاپ شما است که میتواند طرحی که در گوشی زدید را برای بهتر کردنش و توسعه طرحتان ، اونو بفرستید به یکی از Adobe هایی که میخواهید و در دسکتاپ طرح خود را تکمیل کنید .

Sumo paint

قابل استفاده در : Web Browser

برنامه نقاشی و یک ویرایشگر تصویر و کار های دیگر همه باهم در مرورگر شما کار می کند.
همچنین میتوانید یک حساب در Sumopaint بسازید و طرح های خود را ذخیره کنید و هر جا و با هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشید.
برای ویرایش تصویر اونو در Sumopaint بارگذاری می کنید ، رابط کاربری سبک و همچنین رایگان است.

Serif DrawPlus

قابل استفاده در سیستم عامل : Windows

یک برنامه برای ایجاد گرافیک وب و انیمیشن ، بنر تبلیغاتی یا دکمه های صفحات وب و ویژگی این نرم افزار میتوانید خروجی های این برنامه را در HTML اضافه کنید.
ویژگی دیگر این برنامه ، مجموعه ای از روش های نقاشی را به شما ارائه می دهد :
نقاشی با ذغال ، پاستل ، آبرنگ و قلم نقاشی
DrawPlus به شما امکان می دهد تا نقاشی های خود را سه بعدی کنید ، یا میتوانید جلوه هایی مثل سایه ، نور پردازی روی نقاشی اعمال کنید.

Daz 3D

قابل استفاده در سیستم عامل : Mac and Windows

Daz 3D استودیو ابزار کامل برای طراحی هنری دیجیتالی منحصر به فرد و انیمیشن با استفاده از ابزار سه بعدی انسان، حیوانات، وسایل نقلیه، لوازم جانبی، و محیط و بیشتر است.
معمولا کار کردن با برنامه های سه بعدی خیلی سخت و مسخره است ، در این برنامه سعی شده سریع تر رندر بگیره و برای استفاده آسان تر باشد .
این نرم افزار رایگان است اما بخشی ازش که حرفه ای تر میشه باید بخرید میتوانید حتی بخش پولی اونم رایگان داشته باشید از سایت ها اخرین نسخه اونو بگیرد.

Blender

قابل استفاده در سیستم عامل : Mac, Windows, and Linux

یک برنامه open-source مدل سه بعدی ساز که به شما قدرت این رو می دهد که به سرعت رندر بگیرید و همچنین براش ها و مدل های مختلفی برای ساخت مجسمه و بازی ، شخصیت های انیمیشنی خودتون را درست کنید.
جالب تر از همه اینکه برنامه کاملا رایگان است و رسما یک موتور بازی سازی قوی محسوب می شود.

Pixlr

قابل استفاده در سیستم عامل : iOS and Android

برنامه ویرایش عکس رایگان برای گوشی موبایل شما با ترفند های حرفه ای :
درست کردن قرمزی چشم بعد از عکس
سفید کردن دندان ها
این برنامه شامل صد ها فیلتر و جلوه است ، بعلاوه گزینه ای برای به اشتراک گذاری مستقیم عکس به شبکه های اجتماعیتون دارد
این اپلیکیشن خیلی خفنی نیست اما در این حد هستش که به شما کمک کند توی عکس های پروفایلتون یا عکس های درون صفحات مجازیتون زیبا تر شوید و برنامه موبایل که این کار برای شما بکند و رایگان هم باشد ارزش استفاده را دارد .

دانیال شاطرزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *