×
خانه » آموزش » نرم افزار های ساخت تیزر تبلیغاتی
۳۱ تیر ۱۳۹۹

نرم افزار های ساخت تیزر تبلیغاتی

حتما تیزرهای تبلیغاتی یا انیمیشن های کوتاه را در شبکه های تلویزیونی یا فضاهای مجازی مشاهده کرده اید. قدرت یک فروشگاه یا سازمان در این است که مشتری های خودشون حفظ کنند ، با ساخت تیزر خوب شما در دهن مردم میفتید و همین باعث نام دار شدن شما می شود فقط توجه داشته باشید این یکی از روش های جذب مشتری است . مردم روزانه ممکن است با هزاران متن تبلیغاتی رو به رو شوند در نتیجه این بمباران پیام تبلیغاتی باید کاری کنید که تبلیغ شما خاص باشد مانند یک تیزر حرفه ای تا به چشم بی اید . از افرادی که در کنار شما هستند سوال کنید و ببنید چند درصد آنها تبلیغات که در تلویزیون انجام ی شوند به یاد دارند و چند نفر از آن ها تبلیغات درون مجله و رادیو را .

در ساخت تیزر تبلیغاتی از نرم افزارهای بسیار زیادی استفاده می شود که بیشتر این نرم افزارها در زیر مجموعه نرم افزارهای ویرایش فیلم ، تدوین و جلوه های ویژه می باشد.
ساخت تیزر تبلیغاتی به عوامل زیادی بستگی دارد که در نهایت خروجی آن با توجه به نرم افزاری که استفاده می کنید متفاوت است ، متفاوت نه از نظر نوع بلکه نوع ویرایش که میتوانید روی فیلم اعمال کنید . بسیاری از افراد نمی دانند که از کدام نرم افزار برای مونتاژ، تدوین فیلم و ساخت کلیپ ، فیلم کوتاه ، تیزر تبلیغاتی استفاده کنند؟

چرا باید از نرم افزار ها برای ساخت تیزر یا فیلم استفاده کنیم ؟

امروزه در صنعت سینما ساخت فیلم ها با گذشته متفاوت است از آن جایی که دیگر نیازی به منفجر کردن ماشین های قدیمی یا به خطر انداختن جان بدل کار نیست همچنین آتش الکی اینا ….. و یا فضای بزرگی نمیخواهد مثلا یه دشت بزرگ برای ضبط یک سکانس و یک کارخانه ، یک ویلا مجلل . همه این ها را با استفاده از نرم افزار می توان به صورت طبیعی شبیه سازی کرد برای مثال درحال ضبط فیلم در وسط تابستان هستید و به فضای برفی نیاز دارید خب به راحتی اونو به دست میارید یا اینکه میخواهید شخصیت های عجیب غریب داشته باشید ، آن همه گریم و باز هم مشخص است که الکیه و بازیگر هم اذیت میشه ، به سادگی با استفاده از نرم افزار بازیگر نقش خود به سادگی بازی میکنه و در نهایت ابعاد صورت و بدن آن شخصیت را روی بازیگر می گذارند.
در قدیم بخشی به اسم سیاه لشکر بودن که استخدام می شدند تا نمادین در جایی بایستند الان فقط به جای استفاده از ۲۰۰/۳۰۰ از این افراد کلا با ۵۰ کارتون راه می افتد بقیه ی سیاه لشکر بر اثار اون ۵۰ نفر دیگه میسازید . خب وقت آن رسیده با نرم افزار ها آشنا بشوید .

به ترتیب یک نرم افزار و یک وب سایت برای ساخت تیزر به شما معرفی می کنیم

Adobe After Effect

یک نرم افزار قدرتمند ویرایش فیلم این نرم افزار در سال ۱۹۹۳ توسط کمپانی که کسی اسم آن را نمیداند یا شاید هم نخواستند بدانیم ساخته شد و دو سال بعد توسط شرکت Adobe خریداری شد و توسعه پیدا کرد.
این نرم افزار برای ساخت motion graphics و جلوه های ویژه دو بعدی و سه بعدی هر فردی که به طور حرفه ای در حوزه فیلم سازی و انیمیشن سازی فعال باشد بدون شک این نرم افزار یکی از ابزارهای اصلی کار او برای انجام پروژه ها می باشد.
یکی از مهمترین کاربردهای نرم افزار After Effect ساخت motion graphics های حرفه ای با استفاده از کاراکتر سازی در نرم افزار illustrator و رابط کاربری قوی با After Effect که در نهایت ساخت motion graphics های حرفه ای منجر می شود را دارد. از قابلیت های خوب این نرم افزار همچون سایر نرم افزار های شرکت adobe اتصال راحت آن با نرم افزارهای فتوشاپ، premiere pro و illustrator است.
یکی از مهم ترین نرم افزار ها در صنعت تصویر متحرک، فیلم های سینمایی و تیتراژ فیلم ها و تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات شبکه های مجازی، افترافکت (After effects) می باشد بطوریکه بسیاری از شاهکار های سینمایی و همین تبلیغات تلویزیونی که میبیند و جذب خرید می شوید ، محصول این نرم افزار نیز می باشد.
سیستم خاصی هم نیاز ندارد :

Processor: Multicore Intel processor with 64-bit support
Operating system: Microsoft Windows 10 (64 bit) versions 1803 (Creators Update) and later
RAM: 8 GB minimum (16 GB recommended)
۴ GB of GPU VRAM
Hard disk space
۵GB of available hard-disk space; additional free space required during installation (cannot install on removable flash storage devices)
Additional disk space for disk cache (10GB recommended)

 Monitor resolution 1280×1080 or greater display resolution

PowToon

شما می توانید به صوت رایگان در این وب سایت عضو شوید و ویدیو motion graphics خود را بسازید . خوبی این سایت نسبت به باقی سایت ها در این است که بسیار رابط کاربری قوی دارد و برای استفاده خیلی ساده است . تنها محدودیتی که در این سایت دارید این است که شما پس از اتمام کار نمیتوانید خروجی بگیرید و اونو باید همون جوری به صورت آنلاین در شبکه هایی مانند YouTube یا شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید که این مشکل به سادگی قابل حل است و میتوانید بعد به اشتراک گذاری آن را از YouTube دانلود کنید .

Adobe premiere pro

 

نرم افزار ویرایش ویدیو Adobe premiere که در سال ۱۹۹۱ و برای سیستم عامل مک توسعه یافت و در سال ۲۰۰۳ نسخه Adobe premiere pro منتشر شده که تخصصی روی ویرایش فیلم کار می کرد.
این برنامه بیشتر برای افراد حرفه‌ای مناسب است زیرا ابزار و نحوه کار با این نرم افزار ساده نیست و افرادی با آن کار می کنند ، که میخواهند تغییراتی فراتر از ویرایش‌ های ساده را انجام دهند. به کمک نرم افزار Adobe premiere pro میتوانید نوار خام ویدیو را به اثر سینمایی تماشایی تبدیل کنید.
این نرم افزار هم مانند سایر نرم افزار این شرکت با سایر نرم افزار در ارتباط است به این صورت که شما میتوانید خروجی کار در جا به After Effectمنتقل کنید .
استفاده های این نرم افزار : از این نرم‌ افزار در فیلم‌ های بسیاری از قبیل Dust To Glory به کارگردانی دانا براون و بازگشت سوپر من۲ به کار رفته ‌است و….. در این نرم افزار هر تغییری که فکر می کنید میتوانید در فیلم ایجاد کنید و همچنین با استفاده از عکس های فتوشاپ به صورت مستقیم در این نرم افزار باز کنید و آن ها را تبدیل به فیلم جذابی کنید.

سیستم مورد نیاز :

Microsoft Windows 10 (64-bit) version 1803 or later (required)
macOS 10.13 or later 64-bit
CPU:Intel® Intel 6thGen or newer CPU
RAM:16 GB of RAM (32 GB recommended)
GPU:4 GB of GPU VRAM
HDD Disk Space:Fast internal SSD (recommended) for app installation and cache – plus provisional space for media
Display:1920 x 1080 or greater display resolution
Video Card:32-bit video card
Sound card:compatible with ASIO protocol or Microsoft Windows Driver Model
Optional:Adobe-recommended GPU card for GPU-accelerated performance

Animaker

یکی دیگر از راه های ساخت موشن گرافیک رایگان سایت Animaker است . در این سایت میتوانید برای کسب کار خود انیمیشنی جذاب در خصوص سرویس و خدمتی که ارائه می دهید تولید کنید .
خوبی این سایت نسبت به سایت قبلی این است که میتوانید خروجی کار خود را دانلود کنید ، همچنین استفاده از این سایت بسیار ساده است و شما می توانید به سادگی و با استفاده از قالب های آماده ویدیو تبلیغاتی خودتان را بسازید.

Heroglyph

نرم افزاری پر کاربرد برای ساخت تیزر ، تریلر فیلم و… ، motion graphics محصول شرکت ProDad محیطی برای ویرایش ویدیو به طراحان و سازندگان فیلم سینمایی می دهد که بتوانند ایده و خلاقیت های خود را نمایش دهند ، امکان ساخت اسلاید شو های زیبا و خارق العاده از تصاویر و فایلهای ویدئویی، رندر پروژه به صورت SD و HD را به شما می دهد.
سیستم مورد نیاز :

Windows 32-Bit and 64-Bit Vista, Win7, Win8, Win8.1, Win10
۲GB-memory
recommended: i7-cpu
۶ GB memory

ویدیوت

انیمیشن ساز فارسی ویدیوت که به شما این امکان می دهد بدون داشتن دانش خاصی ار گرافیک motion graphics های زیبایی را طراحی کنید .
این سایت جذاب به شما اجازه صدا گذاری ، افزودن متن و همان طور که گفتن به ساده ترین روش میتوانید از این انیمیشن ساز آنلاین استفاده کنید این سایت کار خود را از اردیبهشت ۹۷ شروع کرده است و تا الان کاربران زیادی هم داشته .

Sony Vegas Pro

همانطور که از اسم این نرم افزار مشخص است این نرم افزار برای شرکت سونی بوده که نه تنها در زمینه فیلم سازی ، ویرایش فیلم و ساخت به شما کمک می کند ، شما میتوانید از انواع افکت های بی نظیر این برنامه استفاده کنید . در ابتدا این نرم افزار یک ویرایشگر صدا بود و در نسخه های بعدی به ویرایش ویدیو تغییر پیدا کرد و هنوز که هنوز در ویرایش صدا از باقی نرم افزار ها قوی تر عمل کرده است.
یکی از قابلیت های جذاب این برنامه هوش مصنوعی آن است که باعث می شود کار های تکراری را به صورت خودکار انجام دهد.
سیستم مورد نیاز استفاده از این برنامه :

Windows 7, 8, or 8.1 operating system – ۶۴-bit
۲GHz processor – multicore or multiprocessor CPU recommended for HD or stereoscopic 3D; 8 cores recommended for 4K
۱GB drive space for program installation
SSD or high-speed multi-disk RAID for 4K media
۴GB RAM (8 GB recommended; 16 GB recommended for 4K

دانیال شاطرزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *